: امروز : پنج شنبه ، 06 اردیبهشت 1403 ساعت
Nobat

راهنمای جمع آوری  ادرار  24  ساعته


لطفاً قبل از انجام نمونه‌گیری موارد زیررا مطالعه فرمائید:

    مشخصات ثبت شده بر روی برچسب ظرف نمونه‌گیری را کنترل نمائید تا صحیح باشد.
    روزی را جهت جمع آوری ادرار 24 ساعته انتخاب فرمائیدکه حتی‌الامکان در منزل یا جای ثابتی باشید و از فعالیت‌های فیزیکی شدید (دویدن، استرس، محرومیت از غذا، ورزش های سنگین و...)  خودداری نمائید.
     خوردن وآشامیدن خود رادر شرایط متعادل نگهدارید، یعنی از چند روز قبل از غذای معمول و آب به اندازه کافی استفاده نمائید. ادرار را در ظرفی که آزمایشگاه در اختیار شما می‌گذارد، جمع آوری نمائید. اگر مایع یا پودری درون ظرف جمع آوری ادرار 24 ساعته ریخته شده، آن را دور نریزید.
    شاید لازم باشد از چند روز قبل از جمع آوری نمونه ادرار از خوردن برخی غذاها، داروها و یا انجام برخی کارهای تشخیص پزشکی مثل تزریق ماده حاجب در رادیوگرافی یا تزریق دارو برای اسکن اجتناب نمایید.
    روزی را که به عنوان روز جمع آوری ادرار 24 ساعته انتخاب می‌کنید از یک مبدا زمانی مثلاً 8 صبح شروع نمائید.لذا ادرار ساعت 8 خود را کاملاً بیرون تخلیه کرده و از آن لحظه جمع آوری ادرار درون ظرف را شروع نمائید و تا 24 ساعت  بعد، یعنی  8  صبح روز  بعد تمام ادرار را درون ظرفی که در اختیارتان قرار داده شده است خالی کنید، لازم است ظرف ادرار 24  ساعته  در زمان جمع آوری در محل تاریک و خنک نگهداری شود و در اسرع وقت به آزمایشگاه منتقل گردد.
    اگر درحال مصرف داروی خاصی هستید آزمایشگاه را مطلع سازید.

توجه شما به نکات یادشده باعث افزایش صحت ودقت آزمایش خواهد شد.

ادرار 24 ساعته